Tuntuuko myynti joskus turhan työläältä? Ehkä ärsyttävältäkin?
Mieluummin sitä ottaisi tilauksia vastaan ja keskittyisi asiakkaiden palveluun tai laskutettavan työn tekemiseen.
Ehkä parhaina päivinä myynti rullaa hyvin. Vaihtelua on kuitenkin paljon…joskus joutuu juoksemaan turhaan asiakkaiden perässä, jotka eivät ostakaan…
Onhan se kivempaa, jos asiakkaat tulevat luoksesi sen sijaan, että jahtaat heitä.
No onko tähän ratkaisua?
Insert Content Template or Symbol
Yllä esimerkki Parolan Rottingin verkkokaupan konversioiden kasvusta kahdeksan kuukautta MyyntiMasiinan aloituksesta (verrattuna edellisvuoden samaan jaksoon).
Heillekin rakennettiin vaikutuspolku, joka tuo asiakkaat luokse, rakentaa asiakassuhteen ja tekee kauppaa. Kokonaan automaattisesti.
MyyntiMasiina rakennettiin pitkälti some-markkinoinnin ja sähköpostiautomaation pohjalle. Tässä sähköpostikonversion muutos samalta ajalta:
“Effision luoma asiakashankinnan malli pienensi työmäärää tuntuvasti ja toi silti enemmän tuloksia.
Effision avulla tilauskanta kasvoi neljässä kuukaudessa 944,6% sesongin ulkopuolella. Se toi esimerkiksi 159 899 € B2B-sopimusmyyntiä jo etukäteen seuraavalle vuodelle.
Verkkokaupan kate nousi 16,2% ja B2B-myynnin 8,1%. Tuottavimpia toimia priorisoimalla työkuorma ja reklamaatiot vähenivät.
Nyt B2B-puoli on selkeämpi ja helpompi hallita. Myös kuluttajapuolen verkkokaupan ja markkinointikanavien kehitys on ottanut isoja askelia eteenpäin“
Anitta Herranen – toimitusjohtaja & yrittäjä, Parolan Rottinki
Tämä on kuitenkin usein aika vaikeaa. Ja työlästä.
Suurin osa ei edes tiedä mistä lähtisi liikkeelle.
Myyntitaito ja -lupaus pitää siirtää automaation tehtäväksi.
Kyse on siis eräänlaisen koneen rakentamisesta. Koneen, joka tekee sen, mitä huippumyyjä tekisi.
Ketkä sitten yleensä suunnittelevat ja rakentavat koneita?
Niinpä.
…prosessien mallintaminen, parannus ja automatisointi, teknologiaosaaminen, talouslaskenta…
Sinun tulee mitata asiakkaan hankintakustannus tarkkaan, jotta voit kasvattaa kannattavasti toimintaa automaatiolla.
Ja erityisesti tarvitset vaikutustaitoa.
Tätä ei voi korostaa liikaa. Pitää hallita vaikuttamisen lait ja myyntipsykologia siten, että teet tuloksia toistettavasti eri medioiden välityksellä. Kasvotusten, puhelimessa, tekstillä, videolla…
Ja uniikin myyntilupauksen.
Ilman näitä kaikkia et pääse pitkälle.
Homma perustuu vaikutuspolkuun.
Se houkuttelee potentiaalisia asiakkaita luoksesi. Validoi liidejä ja suostuttelee askel askeleelta kohti kauppaa.
Luo asiakassuhteen ja luottamuksen puolestasi.
Tuo heidät myyntitapaamisiin ja -puheluihin, verkkokauppaasi tai myymälääsi ostoksille tai tilaamaan muulla tavoin palveluasi.
Se auttaa
Ja yleensä saat seuraavat jo muutamassa kuukaudessa
“Effision osaaminen on tehostanut uusasiakashankintaamme merkittävästi.
Saimme jo ensimmäisellä sähköpostikampanjalla 2 uutta asiakasta, joista seuraavan kolmen kuukauden aikana liikevaihtoa syntyi noin 40 000 euroa.
Tavoitteemme on rakentaa markkinoinnista tasaisesti asiakkaita tuova kone, tässä Effision osaaminen on todella merkittävässä roolissa.”
– Antti Elo, toimitusjohtaja, Matricomp Oy
Esimerkissä 72 liidiä webinaarista, jossa esittelimme ja myimme uutta verkkokurssiamme.
Parasta on se, että tämäkin on mahdollista tehdä kokonaan automaattisesti etukäteen nauhoitetulla videolla. Ja toistaa useita kertoja.
Tai liidejä esimerkiksi ilmaisten some-postausten ja blogien kautta.
Mitä kaikkea voisit tehdä näin lämpimillä liideillä?
LinkedInin viestilaatikkosi voi myös näyttää tältä vaikutuspolun rakentamisen jälkeen:
Mitä tekisit vaikutuspolulla, joka tuottaa liidejä, luo asiakassuhdetta ja myy puolestasi lähes automaattisesti kellon ympäri 24/7?
Kuten eräs asiakkaallemme rakentama automaattinen vaikutuspolku. Tulokset noin 3 kk mittausjaksolta.
Vaikutuspolku toi tässäkin esimerkissä kauppaa jo ensimmäisellä sähköpostilla.
“Haimme myyntiin pientä piristysruisketta, ja toteutimme Effision kanssa lyhyen kampanjan. Saimme kampanjalle alle kuukaudessa 20-kertaisen tuoton, sekä lisäksi useita tahoja, joiden kanssa keskustelut ovat vielä kesken. Voin suositella lämpimästi.“
JUUSO KIIVERI // toimitusjohtaja, Faktucon Oy
“Noh, minähän otin yhteyttä Liukkosen Lauriin ja johan alkoi syntyä. Homma eteni ammattilaisen varmalla otteella. Lauri teki tarkan kartoitustyön kanssani minua kuunnellen ja auttaen. Yhteistyö oli saumatonta ja tuntui mukavalta, kun sai niin paljon opastusta kotisivujen päivittämiseen, siihen tekniseen säätöön. Kiitos Lauri kärsivällisyydestä 🙂
Sain myös hyviä markkinointivinkkejä. Tärkeää mulle, sillä koen itsenimyymisen hieman haasteellisena…mitäs minä sitten myyn? Omaa osaamistani.“
HENNA-MAIJA ALITALO // hyvinvointi- ja esiintymisvalmentaja, yrittäjä
“Uusien asiakkaiden hankinta oli kaiken muun lomassa välillä aika tuskallista. Projektit tuppaavat viemään oman aikansa eikä aikaa tunnu aina löytyvän lisämyynnin edistämiseen. Effision jätkät näyttivät, että kyllä sitä aikaa sittenkin löytyy kun saa kokonaisuuteen selkeän mallin.
Uusia yhteydenottoja tulee nyt tasaisemmin pitkin vuotta ja koko myynti-/markkinointipaletti on mukavammin näpissä. Samalla pystyn mittaamaan eri toimenpiteiden vaikutusta paremmin. Sain myös uusia ideoita oman tuotepalettini uudistamiseen ja sen testaamiseen.“
JANNE SAKSA // toimitusjohtaja, Sound Supreme Oy
Se tekee asiakashankinnasta ja lisämyynnistä helpompaa automatisoimalla asiakassuhteen luomisen ja hoitamisen. Se tuo toistettavan ja systemaattisen tavan kasvattaa bisnestä kannattavasti. Se luo automaattisen vaikutuspolun, jolla hoidat myyntiprosessisi kokonaan tai osittain automaattisesti.
Täytä kysely täällä nähdäksesi voimmeko auttaa. Ja jos voimme, niin miten. Jos sovellut ohjelmaan kutsumme sinut varaamaan etänä toteutettavan aloituskonsultaation.
Siinä käymme läpi tarvittavat lisätiedot, jotta voimme tehdä sinulle parhaan mahdollisen ratkaisun. Ja varmistamme vielä, että homma todella soveltuu sinulle.
Noin 8 viikkoa kestävä konsultointiohjelma, joka auttaa sinua rakentamaan vaikutuspolun automaattista myyntiä varten. Autamme askel askeleelta ottamaan käyttöön tarvittavat vaikutuskeinot, prosessit ja teknologiat. Autamme halutessasi myös alkuun myyvän sisällön tuotannossa.
Hinnoittelusta juttelemme tarkemmin aloituskonsultaatiossa. Haluamme varmistua, että saat parhaan mahdollisen ratkaisun ongelmaasi. Sitä ennen meidän pitää oppia tuntemaan sinun tapauksesi paremmin.
Parhaimmat tulokset saat, jos sinulla on jo hyvä määrä olemassa olevaa asiakaskuntaa, liikevaihto yli 200 000 € vuodessa, toimiva tuote/palvelu eikä vielä automaattista myyntiputkea.
Toivottavaa on, että sinulla on myös jo vähintään kaksi julkista asiakascasea, jotka puhuvat tuotteesi tai palvelusi puolesta.
Toimialallasi tai sijainnillasi ei ole väliä. Jos asiakkaitasi ovat ihmiset, menetelmä soveltuu kaikille aloille.
Olemme tehneet ratkaisuja eri aloille lääkebisneksestä kirjanpitoon, oppilaitoksista huonekalubisnekseen, digitaalisesta fyysiseen ja B2B:stä B2C:hen. Asiakkaat yhden henkilön pajoista suuryrityksiin: liikevaihdot välillä 50 000–25 000 000 000 €.
En sano, että sinunkin tilauskantasi kasvaa heti 944,6% tai verkkokaupan kate nousee 16,2%. Jokainen case on erilainen. Osa tehdyistä caseista on kokonaisuutena paljon laajempia ja yhteistyö jo vuosia kestänyttä. Taustalla on kuitenkin samat perusasiat.
Parhaat tulokset saat, jos olet valmis menemään myös epämukavuusalueelle. Kokeilemaan asioita, jotka voivat tuntua aluksi jopa hassulta.
Käytämme varsinkin alussa ainoastaan jo testattuja ja kaikilla muillakin toimineita menetelmiä ja vaikutuskeinoja. Automaattisen myyntikoneen rakennuksessa on myös se hyvä puoli, että sinun ei tarvitse arpoa. Näet tulokset koko ajan ja säädät myyntikonettasi niiden pohjalta.
Emme ole missään yhdessä asiassa parhaita. Mutta olemme Suomen parhaita siinä yhdistelmässä, että meillä on diplomi-insinöörien teknologia-, prosessi-, ja talousosaaminen + kokeneen ammattimyyjän/markkinoijan vaikutustaito ja tuloskyky + ripaus taiteilijan luovuutta.
Saat tästä sen, että pystyt vaikuttamaan ja myymään tuloksellisesti kanavasta riippumatta. Kokonaisuutena. Automaattisesti ainakin osittain, riippuen siitä mitä haluat saavuttaa ja missä bisneksessä olet.
Saat siis yhdeltä luukulta diplomi-insinöörin tarkkuuden, bisnesymmärryksen sekä myynnin ammattilaisten tuloksentekokyvyn. Yhdistettynä taiteilijan luovuuteen.
Ei varsinaisesti mikään. Kyseessä on vanhat ja käytännössä testatut keinot vaikuttamiseen eri kanavissa. Insinööritaito, talousosaaminen ja niin edelleen.
Ainutlaatuista ja sinulle hyödyllistä on nimenomaan näiden kaikkien yhdistäminen menetelmäksi, joka tuo automaattisia tuloksia. Uutta on toki nykyaikainen teknologia, jota systeemissä tietysti hyödynnetään.
Olemme epäonnistuneet, onnistuneet ja testanneet käytännössä ettei sinun tarvitse tehdä tätä kaikkea uudestaan. MyyntiMasiina 24/7 -ohjelmassa saat koko osaamisemme ja kaiken tietämyksemme tuloksellisesta ja automaattisesta myynnistä käyttöösi kerralla.
Markkinointi on myyntiä. Myynti on vaikuttamista.
“Mainonnan ainoa tehtävä on myydä. Sillä ei ole muuta mainitsemisen arvoista funktiota.”Raymond Rubicam
“Mainonta on myyntitaitoa printissä.”John E. Kennedy
“Mainonnan ainoa tarkoitus on tehdä myyntiä. Se on kannattavaa tai ei sen tuoman todellisen myynnin mukaan. Mainoskirjoittajat hylkäävät osansa. He unohtavat olevansa myyjiä ja yrittävät olla esiintyjiä. Myynnin sijaan he etsivät aplodeja. Älä yritä olla huvittava. Rahan käyttö on vakava asia.”“Modernin mainonnan isä” Claude C. Hopkins
Auttaa. Kaikki läpikäytävät perusasiat pitää olla kunnossa myyntiprosessissa tai missä tahansa yksittäisessä kampanjakokonaisuudessa.
Select Columns LayoutInsert Content Template or Symbol