Mitä tuloksia voit odottaa MyyntiMasiina 24/7 -ohjelmasta ja onko se investoinnin arvoinen?
Miltä normi työviikko näyttää? Juoksetko turhissa palavereissa? Jos haluat lisää myyntiä, pitääkö vaan juosta, soittaa (kylmäpuheluita) ja stressata enemmän?
Oma kalenteri näytti tuolta vielä muutama vuosi sitten. Mahdottomalta tuntuvat vuositavoitteet niskassa painat menemään päivästä toiseen.
Mitä tuloksellinen bisnes tarkoittaa sinulle?
Se voi olla edellä mainittua juoksemista ja raa’alla voimalla kasvattamista.
Tai jotain tällaista.
Heräät aamulla noin klo 10, käyt salilla, tsekkaat uudet liidit ja kalenteriisi varatut tapaamiset, teet hetken hommia niiden parissa. Ehkä kontaktoit valmiiksi lämpimiä liidejä. Sitten lounas ja iltapäivän etätapaamiset validoitujen prospektien kanssa. Pari tarjousta eteenpäin ja homma pakettiin.
Jos pyörität pelkästään verkkokauppaa, sama homma pienellä erotuksella. Tsekkaat vain automaattiset myynnit, säädät vähän kampanjaputkea, ehkä laitat uuden tulille. Lounaan jälkeen pari tuntia pakollista säätöä ja youtube-videoiden katselua, sitten kotiin.
Kaikki siten, että tuloksia tulee enemmän tai vähintään saman verran, kuin mitä aikaisemmalla runnomisella tuli. Ehkä kokonaan kotoa käsin tehtynä.
Miten tämä kaikki on mahdollista?
Yksinkertaisesti: kovan priorisoinnin ja myynnin automaation avulla.
Jos teet kaiken myyntiprosessissa itse manuaalisesti, ei jää paljoa aikaa ja energiaa bisneksen kasvattamiselle. Aikaa ja energiaa, jotka voisit käyttää varsinaiseen työhön, josta asiakas maksaa.
Ennenkö kerron tuloksista tarkemmin, sinun on hyvä tietää tarkalleen, mitä voit odottaa jos liityt mukaan.
Mikä on MyyntiMasiina 24/7?
MyyntiMasiina 24/7 on sinulle henkilökohtaisena konsultointina toteutettu kokonaisuus.
Se auttaa
- kasvattamaan bisnestä myyntiautomaatiolla
- tekemään enemmän tulosta vähemmällä vaivalla
- ratkaisemaan asiakashankinnan, lisämyynnin ja markkinoinnin haasteita
- houkuttelemaan validoituja liidejä luoksesi
Liittyessäsi pääset mukaan 8 viikkoa kestävään “kädet savessa” -periaatteella toteutettavaan ohjelmaan.
Siinä rakennamme sinulle askel askeleelta automaattisen vaikutuspolun, jonka avulla pääset konkreettisiin tuloksiin.
Pääpaino voi olla
- Toistettavan automaattisen myyntiprosessin ja järjestelmän käyttöönotossa (myynti- ja markkinointiautomaation järjestelmät ja prosessi)
- Myyvän ja vaikuttavan sisällön tuotannossa
- Molemmissa näissä
Tietyt perusasiat käydään aina läpi. Kuten ihanneasiakasmalli ja vaikutuspolun luominen testattuja vaikutusperiaatteita käyttäen.
Vaikutuspolku on MyyntiMasiina 24/7:n ydin. Se on käytännössä toimivaksi todettu malli, joka yhdistää ammattimyyjän vaikutus- ja tuloksentekokyvyn insinööritason prosessi- ja mittaustekniikoihin.
Saat selkeän ja todistetun mallin liidien hankintaan, hoitamiseen ja klousaamiseen. Siten, että mahdollisimman iso osa tapahtuu automaattisesti.
Malli tuo mitattavan, säädettävän ja ennen kaikkea toistettavan tavan tehdä tuloksia systemaattisesti.
Ei pelkästään mailisoftaa ja siihen paria visuaalista leiskaa, joilla et vielä myy mitään.
Vaan selkokielinen ja skaalattava malli automaattiseen asiakassuhteen luontiin, myyvän sisällön tuotantoon ja kaiken tämän mittaamiseen.
Ohjelma tuottaa sinulle:
- Yksinkertaisen kehityslistan, kuinka parannat myyntiä verkkosivujesi avulla. Suurimman osan toimenpiteistä voit tehdä itse tai hyvin pienellä investoinnilla.
- Tarvittaessa otamme sinulle käyttöön mailiautomaatiosoftan (ActiveCampaign, sovitaan erikseen). Voimme myös käyttää olemassa olevia järjestelmiäsi. Missään tapauksessa turhia järjestelmiä ei lisätä.
- Selkeän käsityksen siitä, kuka on asiakkaasi, miten tuotat hänelle mielekästä sisältöä ja houkuttelet luoksesi sen avulla.
- Myyntiautomaation kokonaisuuden, joka ottaa huomioon nykyiset järjestelmäsi, verkkosivusi ja muut kanavat.
- 3 – 5 sisällön kokonaisuuden sinulle suunniteltua myyvää materiaalia, joka auttaa sinut alkuun automaattisen myynnin kanssa. Käytämme ainoastaan testattuja ja toimivaksi havaittuja vaikutuskeinoja tässä kohtaa.
Malli soveltuu koko automaattisen myyntiprosessin luomiseen alusta asti. Tai jo olemassa olevan systeemin kehittämiseen.
Eli sinulle sopiva vaikutusputki rakennetaan alusta asti askel kerrallaan. Tai automatisoimme ja kehitämme nykyistä myyntiprosessia.
Kuka saa parhaat tulokset MyyntiMasiina 24/7 -ohjelmasta?
Parhaimmat tulokset saat, jos sinulla on jo hyvä määrä olemassa olevaa asiakaskuntaa, liikevaihto vähintään 200 000 € vuodessa, toimiva tuote/palvelu eikä vielä automaattista myyntiputkea.
Olisi hyvä, jos sinulla on myös vähintään kaksi onnistunutta julkista asiakascasea, jotka näyttävät palvelusi toimivuuden tuleville asiakkaille.
Sinulla voi olla sähköpostiautomaatiojärjestelmä jo käytössä, mutta et ehkä saa siitä tarpeeksi irti.
Haluat keskittyä puuhastelun sijaan tuottaviin asioihin ja asiakkuuksiin. Eli tehdä hommat järkevämmin ja vähemmällä työllä, etkä juosta hiki hatussa kaiken mahdollisen perässä.
Käytetyt periaatteet ja malli on auttanut yhtä lailla yhden miehen firmoja ja 20 miljoonaa vaihtavia isoja yrityksiä helpottamaan asiakashankintaa ja tekemään lisää myyntiä.
“Uusia yhteydenottoja tulee nyt tasaisemmin pitkin vuotta ja koko myynti-/markkinointipaletti on mukavammin näpissä. Samalla pystyn mittaamaan eri toimenpiteiden vaikutusta paremmin. Sain myös uusia ideoita oman tuotepalettini uudistamiseen ja sen testaamiseen.“
Janne Saksa
toimitusjohtaja, Sound Supreme Oy
“Haimme myyntiin pientä piristysruisketta, ja toteutimme Effision kanssa lyhyen kampanjan. Saimme kampanjalle alle kuukaudessa 20-kertaisen tuoton, sekä lisäksi useita tahoja, joiden kanssa keskustelut ovat vielä kesken. Voin suositella lämpimästi.“
Juuso Kiiveri
toimitusjohtaja, Faktucon Oy
“Effision minun tarpeitani varten luotu asiakashankintamalli on auttanut konkreettisesti. Olen saanut selkeän mallin kuinka toimia ja työkaluja markkinointiin ja myyntiin. Voin lämpimästi suositella palvelua!”
Tuovi Härmä
yrittäjä, Tuovi Härmä Projektipalvelut
Mitä tuloksia voit saada?
Yleensä MyyntiMasiina 24/7 saavuttaa seuraavat asiat:
- Lämpimien liidien ja myyntitapaamisten lisääntyminen
- Myynnin ja/tai tuloksen kasvu. Tai samana pysyminen vähemmällä vaivalla.
- Tuotto investoinnillesi
1. Lämpimiä liidejä ja myyntitapaamisia
Alussa kysyin, mikä olisi sinulle mieluisa työpäivä?
Voit herätä esimerkiksi edellisiltana olleen automaattisen webinaarin jälkeen ja katsoa tuloksia.
Esimerkkinä eräs webinaarimme:
Päivän aikana tuli 45 uutta liidiä, jotka tulivat omasta tahdostaan kuuntelemaan esitystä. Jokainen ilmoittautuja (52 kpl) on myös validoitu liidi, joka tuli vaikutuspiiriin.
Parasta hommassa on tosiaan se, että webinaari oli etukäteen nauhoitettu. Siksi se voidaan myös toistaa lukemattomia kertoja automaattisesti ilman lisävaivaa.
Eli voit puhua joukolle ihmisiä samalla kun olet vapaa-ajan vietossa, tekemässä laskutettavaa työtä tai tärkeässä tapaamisessa paikan päällä.
Webinaarista voit ohjata ihmiset varaamaan tapaamisen, soittaa heille perään tai antaa automaation hoitaa jatkokontaktointia. Tai kaikkia näitä.
Tämä vain yhtenä esimerkkinä osasta vaikutuspolkua. Yleensä tähän liittyy vielä paljon muita liidinkeräysmekanismeja ja automaattisesti myyviä sisältöjä.
Testattuja vaikutuskeinoja hyödyntävä vaikutuspolku kiinnittää potentiaalisen asiakkaan huomion ja saa hänet tulemaan luoksesi.
Sitten hänelle annetaan suunniteltu sarja sisältöjä, jotka validoivat, tarjoavat palvelua ja hyödyllistä sisältöä tulevalle asiakkaallesi.
Kaikki vaikuttamisen parhaiden käytäntöjen avulla suunniteltuna. Siten, että materiaali lisää luottamusta sinuun ja tuotteeseesi. Alat näkyä auktoriteettina.
Automatiikan ansiosta sinulla on myös lähes loputon määrä mahdollisuuksia myydä.
Ja mikä parasta. Kaikki tämä tapahtuu asiakkaan luvalla. Hän on itse tullut vaikutuspiiriisi pyytämällä sisältöäsi.
Ja vaikka hän poistuisikin vaikutuspiiristä ostamatta?
Se on vain selvä merkki siitä, että sinun ei kannata käyttää aikaa häneen juuri nyt. Prospekti ei saa enää sisältöä, jota ei halua. Ja sinä keskityt tuottavampiin caseihin.
Kaikki voittavat.
2. Myynnin ja/tai tuloksen kasvu
Mieti ärsyttävintä ja vaikeinta asiakastasi. Jatkuvaa valitusta ja reklamaatioita. Pahimmat yrittävät jopa huijata. Eikä mikään kelpaa.
Olen saanut enemmän kuin osani näistä, usko pois. Olen esimerkiksi tehnyt parinkymmenen tonnin kaupan talvipakkasessa Hämeenlinnan torilla maailman ärsyttävimmän kaikkitietävän torikauppiaan kanssa.
Siitä minulle on kehittynyt nollatoleranssi vedättäjiin. Ehkä siksi olen myös antanut ihan surutta kenkää kettuileville, jatkuvasti myöhässä maksaville ja valehteleville asiakkaille.
Siksi uskon vahvasti, että sinunkin kannattaa tehdä samoin.
Mieti sitten parasta asiakastasi.
Jotenkin vaan kaikki tuntuu luistavan. Alusta asti. Ongelmatilanteetkin selviävät helposti.
Maksaa tinkaamatta pyydetyn summan ja ottaa ilolla ammattilaisen palvelun vastaan. Tietää ettei tiedä itse kaikesta kaikkea.
Ihanneasiakas.
Palveletko mieluummin ongelmapesäkkeitä ja laskunsa myöhässä maksavia? Vai ihanneasiakkaita?
MyyntiMasiina 24/7 auttaa myös siinä. Pyrimme alusta asti tunnistamaan parhaiten tuottavan asiakastyypin, jotta saisit helpommin heitä lisää.
En voi taata, että palvelet tulevaisuudessa pelkkiä ihanneasiakkaita. Mutta takaan henkilökohtaisesti, että ohjelmamme priorisoinnin menetelmällä pystyt keskittämään valtaosan työajastasi juuri hyviin asiakkaisiin.
Ja vähentämään huonoja. Huonoimmat asiakkaat nimittäin vievät kallisarvoista aikaasi pois parhailta.
Kuinka suuri osuus asiakkaistasi tuo 90% liikevaihdosta?
10%? 5%?
Alle? Todennäköisesti se on pienempi osuus kuin ehkä kuvittelet.
Tuottavimpia asioita priorisoimalla ja automatisoimalla on iso vaikutus. Mallilla pyritään tunnistamaan sinulle tuottoisimmat asiakkaat, palvelemaan heitä entistä paremmin ja tietysti hankkimaan heitä lisää.
Esimerkiksi Parolan Rottinki on noin puoli miljoonaa vuodessa vaihtava vuosikymmeniä toiminut yritys. Case on hyvä esimerkki usealla rintamalla saavutetusta voitosta.
“Effision luoma asiakashankinnan malli pienensi työmäärää tuntuvasti ja toi silti enemmän tuloksia. Effision avulla tilauskanta kasvoi neljässä kuukaudessa 944,6% sesongin ulkopuolella. Se toi esimerkiksi 159 899 € B2B-sopimusmyyntiä jo etukäteen seuraavalle vuodelle. Myös Verkkokaupan kate nousi 16,2% ja B2B-myynnin 8,1%“
Anitta Herranen
toimitusjohtaja, Parolan Rottinki Oy
Tässä casessa kävi aluksi itse asiassa niin, että myynti pieneni, mutta viivan alle jäävä tulos kasvoi!
Tätä tarkoitan kun puhun paremmista tuloksista vähemmällä työllä. Tämä on mahdollista, jos olet valmis mainittuun rankkaan priorisointiin ja automatisointiin.
3. Tuotto sijoituksellesi
MyyntiMasiina 24/7 -ohjelma auttaa sinua pystyttämään systeemin, joka tuottaa pitkällä aikavälillä.
Kyse ei siis ole pikavoitoista, vaan kärsivällisestä myyntikoneen rakentamisesta.
“Ensimmäisessä sähköpostikampanjassa saimme investoimamme rahat takaisin noin 60 kertaisesti laskettuna projektien tuoman katteen kautta.”
Antti Elo
toimitusjohtaja, Matricomp Oy
Annamme sinulle valmiin mallin, jolla houkuttelet validoituja liidejä ja lopulta myyt heille.
Samalla opit mittaamaan myyntiputken toimintaa ja tekemään suunnanmuutoksia sen pohjalta.
Näytämme, kuinka lopulta liidin tai asiakkaan hankinta ja niiden kustannus tulee ennustettavaksi.
Sitä kautta voit kasvattaa bisnestäsi luotettavasti mitattujen lukujen pohjalta.
Yllä esimerkki eräälle asiakkaallemme tekemästä A/B-testistä, jolla myyntiputkea säädetään. Tarkoituksena oli hankkia lisää liidejä Facebook-mainoksella.
Testin avainluvut:
Mainoksella B
- 30% halvempi klikkihinta.
- 33% parempi CTR (click through rate)
- 17% parempi konversio (uutiskirjeen tilaajat)
Tätä ei voitu tietää ilman testiä, koska molemmat sisällöt oli rakennettu samalla vaikuttamisen kaavalla. Vain myyntiteksteissä oli pieniä eroja esimerkiksi asemoinnin osalta.
Vielä voi kokeilla paljon muuta, tekstisisältö, kohderyhmä, kuvien vaikutus jne.
Tulokset:
- Kampanja toi neljässä päivässä 95 validoitua liidiä (uutiskirjetilaajaa) lisää.
- Liidin hinta 1,66 € tällä kampanjalla. Versiolla B vähemmän eli sitä käytetään jatkossa kontrolliversiona, jota vastaan testataan muita.
Uutiskirjeen tilaajan arvo noin 9 kk jaksolla (myyntikate € / tilaaja) on 9,90 €.
Asiakkaan noin 1 602 tilaajan listalla se teki 23 964,10 € myyntiä ja 15 853,28 € viivan alle myyntikatteena.
Mitä jos tilaajia olisikin 10 000? Tämä on 6,25-kertainen määrä (10 000 tilaajaa / 1 600 tilaajaa).
Pikainen laskelma voittaneen mainoksen pohjalta.
10 000 tilaajan listalla ensimmäiset yhdeksän kuukautta tuottaisivat vastaavilla konversioilla noin 149 775,63 € myyntiä (~23 964,10 € * 6,25) ja 99 086 € myyntikatetta (15 853,28 € * 6,25).
Yrityksellä oli jo ennestään noin 1 600 uutiskirjetilaajaa. Tällöin kymmeneen tuhanteen tarvitaan 8 400 lisää. Niiden hankinta voittaneella mainoksella maksaisi 10 104,60 €.
Eli kymppitonnin investoinnilla noin 150 000 € lisää myyntiä yhdeksässä kuukaudessa.
Aika järkevä investointi eikö?
Kannattaa huomioida, että jo ostaneet asiakkaat ostavat myös todennäköisemmin uudestaan. Lisämyynnin mahdollisuudet ovat hyvät. Vain hullu jättää ne käyttämättä.
Automatiikka antaa mahdollisuuden myydä vaikutuspiiriin tulleille uudestaan ja uudestaan. Osa poistuu vaikutuspiiristä ja osa ostaa vielä lisää. Tuottavimmista asiakkaista tuleekin olla eniten kiinnostunut.
Yleensä testaamalla homma vaan paranee. Jokaista polun osaa voidaan testata ja säätää paremmaksi.
Ja automaattinen myyntiputki toimii myös tästä eteenpäin. Kuten sanottu, selkeä malli pitkän aikavälin bisneksen kasvattamiseen ja helpottamiseen.
Mitä MyyntiMasiina 24/7 maksaa?
Yleisin ratkaisukokonaisuus on 4 500 €. Joskus sitä voi karsia, joskus pitää lisätä. Vaikka tähän on valmis malli, kokonaisuus tehdään kuitenkin räätälöitynä sinulle.
Jos keskimääräinen kauppasi on viiden tonnin luokkaa, se on tuottoa investoinnillesi jo kahdella kaupalla.
Ehkä mietitkin, mikset ole aikaisemmin alkanut käyttää näitä metodeja?
Huoli pois. Kaikkea ei kannata eikä yleensä pystykään tekemään itse. Laita aikasi mieluummin asiakastyöhön.
Otetaan vielä tähänkin Parolan Rottinki esimerkiksi.
Heillä verkkokaupan yleinen konversio oli 0,64 % puolen 8 kk jaksolla (maaliskuusta lokakuun loppuun) automaation rakennusta edeltävänä vuonna.
Konversio oli automaattisen vaikutuspolun rakennuksen jälkeen 1,54 %.
Se on 141 % kasvu kauppojen määrään edellisvuoden jaksoon verrattuna. Yli kaksinkertainen parannus.
Leikitään hetki, että nämä ovat sinun konversiolukujasi. Ne voivat todellisuudessa olla jotain muuta, mutta mennään näillä hetki.
Otetaan simppeli esimerkki, jossa saat 10 liidiä päivässä ja asiakkaan elinikäinen keskimääräinen arvo on 5 000 €.
Mitä vastaava konversion nousu tarkoittaisi? Tai mitä menetät, jos konversion nousua ei tulisi?
Alla yksinkertaistettu esimerkki siitä, mitä pelkkä konversion nousu voi tarkoittaa kun kaikki muu pysyy samana.
Tässä esimerkissä menettäisit 164 250 € myyntiä vuodessa.
Ja ei ole ollenkaan mahdotonta, että konversio olisi vielä isompi, kuten alla olevassa automaattisessa myyntiputkessa (~3 kk jakso). Tällöin potentiaalinen tuotto olisi vielä isompi. Tuotto, jonka voit menettää, jos et tee asialle mitään.
MyyntiMasiina 24/7 avulla rakennamme automaattisen vaikutuspolun, jossa käytetään ainoastaan käytännössä toimivaksi havaittuja vaikutuskeinoja.
Toimivuutta mitataan oikeilla luvuilla eikä mutulla tai puolison ja kavereiden mielipiteillä.
Tässä käytännön insinöörityö yhdistyy ammattimyyjän kokemukseen konkreettisten tulosten teosta.
Et ole ehkä vielä täysin vakuuttunut. Ymmärrän. Informaatiota on paljon ja olemme käyneet samoja asioita läpi muidenkin kanssa. Voit käydä katsomassa heidän kommenttejaan vielä täältä.
Kiinnostuitko lukemistasi asioista? Heräsikö kysymyksiä aiheesta?
Käy varaamassa ilmainen aloituskonsultaatio täältä, niin selvitetään sopiiko bisneksesi ohjelmaamme.