Sijoita osaamiseesi:
Myy helpommin ja tee tuloksia palvelumuotoilun avulla
Tuloksellisen palvelumuotoiluprojektin toteutus - verkkokurssi
590 € + alv 24%
Kaikki materiaali käytettävissäsi koko eliniän
Jokaiseen osioon sisältyy videomateriaalia ja sisältöä tukevaa extra-materiaalia.
Osa 1. Kartoita: Mitä ongelmaa ratkaisen?
Videokesto: 1 t 34 min
Sisältö:
- Alustus
- Systeemiajattelu
- Persoonat ja asiakaspolku-canvas
- Haastattelut, kyselyt, workshopit
Tämän avulla:
- Hahmotat ongelmaa ja ratkaisuja kokonaisuutena.
- Osaat etsiä ratkaisuja, joita et välttämättä muuten löytäisi.
- Opit selvittämään ja tunnistamaan asiakkaasi tarpeet ja ostopolun. Eli missä hän liikkuu ja miten häntä kannattaa palvella. Missä pullonkaulat jne?
- Hahmotat monimutkaisia asioita yksinkertaisesti.
- Teet monimutkaiset asiat myös muille helpommaksi. Olet melko korvaamaton jo tämän jälkeen.
Osa 2. Määrittele: Mikä tarkalleen on ongelma?
Videokesto: 1 t 30 min
Sisältö:
- Alustus
- Data-analyysi
- Business Model Canvas (BMC) ja Value Proposition Canvas (VPC)
- Priorisoinnin menetelmät
Tämän avulla:
- Käytät enemmän aikaa tuottavampiin asioihin, joista hyödyt itse.
- Näet miten tunnistat vähiten tuottavat ja eniten ongelmia aiheuttavat turhat työt, asiakkaat ja tilanteet.
- Helppo tapa hahmottaa liiketoimintasi visuaalisesti ja hioa asiakaslupauksesi kuntoon.
- Vältät turhaa tekemistä ja käytät kallisarvoisen ajan tuottaviin hommiin.
- Saat vähemmällä työllä enemmän tulosta. Sinun tai tiimisi tehokkuus paranevat.
- Opit hahmottamaan, kuinka eri asiat liittyvät toisiinsa ja miten ne vaikuttavat lopputulokseen. Perinteinen ajattelu ja analyysi ei usein pysty tähän.
Osa 3. Ideoi: Miten voin ratkaista ongelmani?
Videokesto: 59 min
- Alustus
- Innovaatiomenetelmät
- Megatrendit
- Tietolähteet
Tämän avulla:
- Opit selkeän mallin uusien ratkaisujen keksimiseen.Voit tehdä innovaatioita ainakin tiettyyn pisteeseen asti noudattamalla kurinalaisesti oikeaa vaiheistusta ja menetelmää.
- Saat selkeän menetelmän luovaan työhön ja uuden keksimiseen. Yhdistät kovan faktapohjaisen insinöörityön taiteilijan luovuuteen.
- Opit näkemään miten asiat ovat kokonaisuutena ja mihin ne ovat menossa.
- Ennakoit paremmin asioita työssäsi ja arjessa. Kuten sanoin, sinua on vaikea korvata tämän jälkeen.
Osa 4. Kehitä: Miten testaan ja mittaan ratkaisuani?
Videokesto: 1 t 20 min
- Alustus
- Kysynnän testaus
- Protoilu
- Vaikuttavuuden arviointi
- Ilmaisen muistilistan ja työkalun läpikäynti
Tämän avulla:
- Näet esimerkiksi, kuinka testaat tuotteen kysyntää ennenkö laitat hullun määrän rahaa tuotekehitykseen.
- Opit kuinka pääset testaamalla perille nopeammin kuin loputtomien suunnitelmien ja raporttien tekemisellä. Mitä kannattaa suunnitella vuositasolla ja mitä ei?
- Opit rakentamaan toimivaa ja voittavaa palvelua protyyppien avulla. Ei ole varmaa, että löydät seuraavan voittajatuotteen. Mutta saat selkeän menetelmän, jolla etsit sitä askel askeleelta.
Extra-materiaalit
Pääsisällön lisäksi opit ja saat paljon muutakin hyödyllistä:
Mistä apua jatkuvaan kiireeseen, tietotulvaan ja kovenevaan kilpailuun?
Joskus ravaan palaverista toiseen ja tuntuu, että pitäisi olla kotona ja töissä samaan aikaan. Se ärsyttää ja stressaa. Saanko turvattua elantoni? Mitä jos en pysy kehityksessä mukana?
Jatkuvan kiireen päälle tietoa tulee joka tuutista enemmän kuin koskaan. Vähän väliä tulee joku uusi muka tärkeä sovellus. Sitten lisää palavereita ja kehitysprojekteja! Kuinka paljon sinua kyllästyttää turhat palaverit ja kehitysprojektit, joiden jälkeen mikään ei oikeasti muutu?
Entäs tekoälyn tuomat muutokset? Korvaako koneet sinutkin jossain välissä? Tekoäly tulkitsee jo nyt paremmin esimerkiksi röntgenkuvia kuin keskiverto lääkäri. Se kertoo paljon ja itse asiassa jo vähän pelottaa ainakin minua.
Tämä ei jää edes tähän. Asiakkaiden tarpeet ovat vielä monimutkaisempia ja kilpailu on sitäkin kovempaa. Porukka vaatii asioita, jotka olivat luksusta vielä kaksikymmentä vuotta sitten. Ja jos joku keksii jotain hienoa Suomessa tänään, se on pöllitty jonnekin ensi viikolla.
Olen paininut todennäköisesti samojen asioiden kanssa kuin sinä. Olen nähnyt monenlaista hyvän fiiliksen ja pikavoittojen myyjää.
Mistä siis tolkkua koko hommaan? Löysin vasta opiskeluiden ja työvuosien jälkeen jotain, joka yllätti aidosti.
Yksi tapa on oppia käytännön menetelmät, joilla teet tuloksia ja ratkaiset ongelmia. Menetelmät, joilla toistat tämän uudestaan ja uudestaan. Kierrät suon tai rakennat sillan sen yli. Palvelumuotoilun käytännön menetelmät tarjoavat testatun työkalupakin ja kartan tähän. Se ei ratkaise kaikkea, mutta useimmiten riittävästi.
Sitä varten teimme kurssin, jossa näytämme konkreettisesti nämä menetelmät. Se syventää peruskurssien asioita ja menee suoraan käytäntöön.
Miten verkkokurssi auttaa sinua alasta riippumatta?
Kurssin vastuuvetäjä Juho Liljeroos ja Effisio Oy
Olen Effisio Oy:n toimitusjohtaja ja kokemusmies. Olen tehnyt palvelumuotoilulla tuloksia esimerkiksi lääke-, terveydenhoito-, catering-, kokouspalvelu-, huonekalu ja IT-firmoille. Vetämieni live-koulutusten asiakaspalautteen keskiarvo on 9,2 (asteikolla 1-10).
Tulen myyntitaustalta toisin kuin moni muu palvelumuotoilija. Se on siinä mielessä etu, että olen tottunut tekemään tuloksia ja mittaamaan niitä konkreettisesti. Koulutukseltani olen tietojohtamisen diplomi-insinööri. Kurssilla saat avuksesi myös Effision muun kokemuksen ja osaamisen.
- Yli 20 vuotta kokemusta konkreettisten tulosten ja eurojen tekemisestä. Vahva tausta ratkaisumyynnissä, tiedonhallinnassa ja pk-yrityksen liikkeenjohdossa
- Olemme tehneet tuloksia esimerkiksi seuraavien parissa: prosessinhallintajärjestelmät, intranet-ratkaisut, räätälöity softakehitys, verkkopalvelut, koulutukset, huonekalut ja jätevesijärjestelmät.
- Olemme luennoineet myynnistä ja asiakaskokemuksesta Hämeen ammattikorkeakoulussa ja Tampereen teknillisessä yliopistossa
- Ennen kaikkea olemme tuoneet yhteistyökumppaneillemme vuosien varrella lukuisia uusia asiakkaita.
- Nuorena ja pienenä yrityksenä nimemme ja kasvomme ovat kovemmin pelissä. Meidän on yksinkertaisesti pakko tehdä sinulle tuloksia.
[email protected], 040 741 8498

Kokemuksia edellisen kurssin suorittaneilta:
Effisio aloitti syyskuussa 2018 luotsaamani Palvelumuotoilun ja asiakaskokemuksen elementit -verkkokurssin, johon on tullut jo 1 295 osallistujaa (ja kasvaa koko ajan). Kurssi sai nopeasti kiitosta varsinkin sosiaalisessa mediassa.


"
Oon kova aloittamaan kaikenlaisia koulutuksia ja kursseja - valitettavan harvoin niitä ehtii/jaksaa viedä kunnialla loppuun. Vaan tässäpä diplomi seinälle printattavaksi Palvelumuotoilun ja asiakaskokemuksen -verkkokurssista ? Toivon kurssin käymisen hyödyttävän sekä asiakkaitani että kollegoita ja pomoja. Loistava, ilmainen ja yleissivistävä kurssi oikeastaan kelle tahansa! Ja koutsi Juho Liljeroos ??n ?
Ida Rimpiläinen (Solution Sales Specialist - Data & AI, Microsoft)

"
JESS! Tentti suoritettu ja sertifikaatti plakkarissa. Kiitos Effisio ja Juho Liljeroos hyvin toteutetusta verkkokurssista, jossa päästiin tärkeiden asioiden äärelle, palvelumuotoilun ja asiakaskokemuksen elementtien. Sain hyviä vinkkejä ja myssyteltävää, jotta voisimme pitää asiakkaamme vieläkin tyytyväisempinä. :-) Suosittelen verkkokurssia ehdottomasti muillekin.
Marjut Rantamäki (Service Specialist, Telia Communication Oy)

"
Kiitos Effisio Oy ja Juho Liljeroos selkeästä sukelluksesta palvelumuotoilun ja asiakaskokemuksen maailmaan ? suositteluni kaikille aihepiiristä kiinnostuneille. ☺️
Meiju Ahomäki (Project Manager, Innolink)

"
Sertifikaatti suoritettu verkkokurssina. Kurssilla oli videoita, jotka olivat osittain avattu tekstinä.
Videot olivat sopivan lyhyinä ja ilmestyivät vähitellen näkyville. Kurssilla taisi lopulta olla yli 500 osallistujaa ja oli vieläpä ilmaiseksi tarjolla. Suosittelut kurssille. Jatkokurssia odotellen :)
Mari Siivonen (Kouluttaja, koulutusalavastaava, Edupoli)

"
Sain juuri suoritettua Palvelumuotoilun ja asiakaskokemuksen elementit -verkkokurssin. Kurssi oli hyvä sukellus siihen mitä palvelumuotoilu on ja mitä se ei ole.
Parasta antia kuitenkin kurssilta oli se, että on tärkeä tunnistaa mitkä kaikki eri prosessin osat ja sidosryhmät vaikuttavat asiakaskokemukseen ja kuinka merkityksellisiä ne ovat ja ottaa ne mukaan asiakaskokemuksen kehittämiseen olivatpa ne sitten asiakkaalle näkyviä tai taustalla vaikuttavia. Ja, että näiden jatkuva vaikuttavuuden mittaaminen ja seuranta niin asiakkaan, henkilöstön kuin rahan näkökulmasta varmistaa palvelun laadun, tuloksen ja ennen kaikkea asiakaskokemuksen sekä mahdollistaa asiakasymmärrykseen pohjautuvan jatkuvan kehityksen.
Anna Lehtonen
Miksi palvelumuotoilun menetelmät kannattavat? Katso mitä asiakkaamme sanovat tehdyistä projekteista:

“Monista kehityskohdista olimme jo itse keskustelleet, mutta emme olleet saaneet niistä varmuutta kirjanpitäjiltä. Nyt tiedämme tarkkoja kehityskohtia, ja saimme vahvistuksen omille luuloille.
Lisäksi projektin aikana toteutetut työpajat pakottivat meitä myös sisäisesti arvioimaan prosessiemme toimivuutta.
Juho on loistotyyppi ja ymmärsi nopeasti meidän yrityksen toiminnan ja tarpeet. Yhteistyö Effisio Oy:n kanssa on toiminut hyvin sekä ammattimaisesti että henkilötasolla.”
Olli Kivelä (salaes manager, eTasku Solutions Oy)

"Projektin aikana olemme saaneet paremman käsityksen koko toimintaketjusta ja sen vaatimuksista hoidon onnistumiselle. Projekti on auttanut meitä ymmärtämään myös, miten kentällä voi olla erilaisia tapoja järjestää asioita.
Näiden tietojen avulla voimme paremmin auttaa ratkaisemaan sellaisia käyttäjien haasteita, jotka ovat olleet meiltä aiemmin piilossa. Lisäksi projektin avulla olemme voineet tuoda esiin tuoteparannusehdotuksia päämiehellemme.
Effision kanssa työ on ollut varsin mutkatonta ja helppoa. Heidän tapansa ottaa haltuun uusi alue innostuneesti ja taitavasti sekä toimia fasilitaattorina niin että sidosryhmät voivat vapaammin tuoda esille kokemuksiaan, ovat merkinneet paljon projektin onnistumiselle."
Leni Bonsdorff (toimitusjohtaja, Sanquin Oy)

"Vuosikymmenien toiminnan aikana jää helposti kiinni tiettyihin tapoihin tehdä. Uusien teknologioiden ja ison tietotulvan keskellä fokus hukkuu joskus. Olimme hieman hämillämme erilaisten teknologioiden ja kanavien määrästä ja siitä miten niitä pitäisi käyttää.
Effision luoma strategia ja asiakashankinnan malli pienensi työmäärää tuntuvasti ja toi silti enemmän tuloksia. Se selkeytti ja auttoi keskittymään olennaiseen. Siihen, mistä se raha lopulta tulee.
Nyt B2B-puoli on selkeämpi ja helpompi hallita. Myös kuluttajapuolen verkkokaupan ja markkinointikanavien kehitys on ottanut isoja askelia eteenpäin ja saamme Effision avulla siihen jatkuvaa kehitystä."
Anitta Herranen (toimitusjohtaja & yrittäjä, Parolan Rottinki Oy)

"Olemme alusta asti kehittäneet järjestelmää asiakkaitamme kuunnellen. Se on oikeastaan ainoa tie onnistumiseen.
Koimme kuitenkin, että ulkopuolinen haastaja näkee asiat tuoreella tavalla, ja osaa kysyä sellaisia kysymyksiä, joita emme itse välttämättä tajuaisi kysyä.
Palvelumuotoilun metodien tuominen osaksi määrittely- ja kehitystyötä on sekä nopeuttanut, että selkeyttänyt työtämme.
Effision kanssa työskentely on selkeää ja suoraviivaista. Rautaiset palvelumuotoilun ammattilaiset yhdessä Quvan ammattilaisten kanssa saavat pieniä ihmeitä aikaan."
Emil Ackerman (toimitusjohtaja, Quva Oy)
Kenelle kurssi soveltuu?
Kurssi ei ole ihan kaikkia varten. Se vaatii työtä ja aitoa halua oppia.
Kurssi on sinulle, jos
kurssi ei ole sinulle, jos
VUODEN 100% RAHAT TAKAISIN TAKUU
Kurssilla on 365 päivän täysi tyytyväisyystakuu. Jos kurssi ei jostain syystä vastaa odotuksiasi, saat rahat takaisin ilman kyselyitä.
Voit myös vähentää kurssista tulleet kulut verotuksessa. Tarkista tämä vaikka suoraan verottajalta.
Et siis voi hävitä mitään. Ei riskiä.
Bonus-materiaalit, eli saat kaupan päälle:

Puolen tunnin henkilökohtainen valmennus
Etänä pidettävä henkilökohtainen sparraus & konsultaatio kanssasi.
Voimme käsitellä tarkemmin mielessäsi olevaa casea, haastetta tai vaikka käydä tarkemmin läpi kurssilla heränneitä kysymyksiä.
Arvo 150 € + alv 24%
+

Muistilista tuottoisaa projektia ja ongelman ratkaisua varten
Teimme muistiinpanoja sinua varten valmiiksi.
Saat kattavan ja selkeän listan asioista, joilla hahmotat oman projektisi helpommin.
Arvo 42 € + alv 24%
Ilmoittaudu kurssille heti
Verkkokurssi 590 € + alv 24%

Mitä saat?
Usein kysyttyä
Tässä vastauksia meille tulleisiin kysymyksiin:
Mitä tapahtuu seuraavaksi?
Kuinka pitkään kurssin materiaalit ovat käytössä?
Mitä maksutapoja on?
Olen alalla X / B2B:ssä / B2C:ssä / oma alani on monimutkainen ja vaikea...toimiiko nämä myös minulle?
Miten saan rahani takaisin jos haluan?
Miksi ostaisit juuri tämän kurssin etkä jotain muuta?
Et löytänyt vastausta kysymykseesi?
Ilmoittaudu heti niin pääset rakentamaan voittavaa palvelua nopeammin
© Effisio Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.