[ANALYYSI] Miten Witview auttaa asiakaskokemuksen läpinäkyvyydellä myymään enemmän

Törmäsin todella mielenkiintoiseen palveluun, joka auttaa verkkokauppiaita tekemään 100% varmuudella enemmän kauppaa.

Miten?

Kuvittele ensin, että olet ostamassa uutta puhelinta. Mitä teet?

Tietenkin googlailet vähän mitä on tarjolla ja mitä kokemuksia löytyy, kyselet kavereilta heidän kokemuksiaan ja luet joitakin arvosteluja kiinnostavista luureista.

Yrität selvittää muualta kuin myyjän suusta, että mikä puhelin on sinulle oikeasti hyvä.

Ja kaikki tieto muilta puhelimen ostajilta ja arvostelijoilta vaikuttaa sinuun enemmän kuin ehkä uskotkaan. Vai montako kertaa olet ostanut jotain minkä kaveriporukkasi on etukäteen tuominnut huonoksi, noloksi tai ylihintaiseksi romuksi?

(Jos vaikuttamisen lainalaisuuden kiinnostaa enemmän, niin kannattaa napata mukaan 15 ILMAISTA testattua vaikutusperiaatetta​, joilla suostuttelet​, myyt ​ja markkinoit ​helpommin alasta riippumatta)

Kaikki me toimimme näin enemmän tai vähemmän. Siksi puskaradio on edelleen kaikista paras markkinointikeino.

Asiakkaina tämä on meille itsestään selvää, mutta entä jos haluamme myydä puhelimen sinulle?

Puhelinkauppiaana sinulla on verkkokauppa. Olet kehittänyt verkkokauppaa jopa niin paljon, että kysyt asiakkailtasi automaattisesti tuotearvosteluja.

Kuinka luotettavia nämä ovat asiakkaan silmissä?

Ehdottomasti parempi kuin ei mitään, mutta myyjän oma data on myyjän dataa.

Mutta entä, jos itse keräämäsi palautteen lisäksi saisit myyntiä tukemaan:

  1. Kaikki merkittävät asiakaskokemuksen lähteet ympäri maailmaa asiakkaalle näkyville

  2. Kaikki merkittävät kriitikoiden antamat arvostelut kyseiselle tuotteelle

Sen lisäksi, että saisit sosiaalisen todistusvoiman vipuvarreksi kaikki maailman arvostelut, saat auktoriteetiksi kriitikoiden sanat.

Jos pitäisin verkkokauppaa, niin suunnilleen tässä kohtaa huutaisin “Shut up and take my money!”

Witview.io tekee tämän.

Se kerää kaikista nimekkäistä lähteistä asiakaskokemukset ja kriitikoiden arvostelut.

Alla esimerkkinä Telian verkkokauppa ja DNA:n verkkokauppa. Kumpi vakuuttaa enemmän sosiaalisella todistusvoimalla ja auktoriteetilla?

Telian verkkokaupan sosiaalinen todistusvoima

DNA:n verkkokauppa ilman sosiaalista todistusvoimaa

Sen lisäksi se tarjoaa ulkoisiin ja kauppiaan omiin datalähteisiin perustuen älykästä tuotehakua. Tuotehaku ei siis perustu ainoastaan tuotteen ominaisuuksiin, vaan myös globaaleihin käyttäjäarvosteiluihin.

Eli suomeksi: järjestelmä ehdottaa sellaista puhelinta, joka on todennäköisesti ominaisuuksiltaan sopiva, ja joka käyttäjäkokemusten perusteella parhaiten vastaa hakua. Tämän johdosto ehdotukset osuvat todennäköiset todella hyvin, ja kauppa käy.

Telian käyttäjäkokemuksiin ja ominaisuuksiin perustuva haku

Witview:n nettisivuilla sanotaan, että palvelu nostanut jopa 7% jo valmiiksi huippuunsa optimoitujen verkkokauppojen myyntiä. Enkä ihmettele.

Valistuneena arvauksena heitän ilmoille, että pienemmillä verkkokaupoilla lukemat ovat suurempia, koska heille ei välttämättä kerry omaa käyttäjäkokemusdataa tarpeeksi.

Pitkään on jo puhuttu, että ostaminen on muuttunut. Niinhän se on teknologian kannalta. Ihminen kuitekin toimii samoin kuin puheliten sijaan kivi kepin päässä oli kuuminta hottia. Samat vaikutusperiaatteet toimivat edelleen.

Witview on valjastanut omaan palveluunsa erittäin nokkelasti kaksi vaikutuskeinojen teslaa parantamaan verkkokauppiaiden myyntiä ja asiakaskokemusta. 

Myös asiakaskokemusta? Kyllä. Meistä jokainen haluaa läpinäkyvyyttä ja rehellisyyttä kauapnteossa. Sitä Witview tarjoaa ja voittaa kuluttajan luottamuksen puolelleen - automaattisesti.

Jos siis olet verkkokauppias, niin tutustu Witview.io.

Ja jos vaikuttamisen periaatteet kiinnostavat, niin tilaa ne ilmaiseksi tästä.

Lopuksi on vielä pakko kommentoida Witview:n nimestä kumpuavaa slogania "What the Internet Thinks". Siinä on nerokas USP. Se kertoo samantien mistä on kyse ja asettaa melkoisen lupauksen.

PS. Me emme tästä kirjoituksesta saa senttiäkään. Emmekä myöskään kaupoista, joita mahdollisesti Witview tekee, kun joku on tämän lukenut.